ඇදුරන්ගේ සටන †ජය ගචයුà¶à·” සටනක් ද? (Demands of the Academics – should they be won?)
August 21st, 2012 by admin
විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ඇදුරන් à·€à·à¶© වර෠සà¶à·’ කිහිපයකි. නමුà¶à·Š වගකිව යුà¶à·Šà¶à¶±à·Šà¶§à¶à·Š, මහජනà¶à·à·€à¶§à¶à·Š එය එà¶à¶»à¶¸à·Šà¶¸ දà·à¶±à·“ නà·à¶. සමහර වෘà¶à·Šà¶à·“න් à·„à·’ සේවà·à·€à¶±à·Š à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º ජනà¶à·à·€ à·„à· à¶à¶¢à·”à·€ සම්බනධ වන බà·à·€à·’න් එහි සිදුවන යම් බලපෑමක් කෂණිකව අà¶à·Šà¶¯à·à¶šà·’ය à·„à·à¶šà·’ වුවà¶à·Š, විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ඇදුරන් ගේ සේවය එසේ නොවන්නක් බà·à·€à·’න් එහි සිදුවන බලපෑම à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º ජනà¶à·à·€à¶§ කෂණිකව අà¶à·Šà¶¯à·à¶šà·’ය නොහà·à¶šà·’ වී ඇà¶. වෛද්â€à¶º පීඨයන් à·„à·’ දේà·à¶± පà·à·€à·à¶à·Šà·€à·™à¶± බà·à·€à·’න් වෛද්â€à¶º සිසුන් à·„à·à¶»à·”ණු කොට අනිකුà¶à·Š බහුà¶à¶»à¶ºà¶šà·Š වූ සිසුන් හ෠ඔවුන්ගේ දෙමව්පියන් හට පමණක් ප්â€à¶»à·à·Šà¶±à¶º à¶à¶¢à·” ලෙස බල ප෠ඇà¶. මේ අà¶à¶» අපගේ උසස් අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± ඇමà¶à·’à¶à·”ම෠මෑà¶à¶šà¶¯à·’ විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ඇදුරන්ගේ මෙම වෘà¶à·Šà¶à·“ය සමිà¶à·’ ඉල්ලීම් “පොඩි එකà·à¶œà·š ලියුමට †සමà·à¶± කළේය. එනම් එහි ගචයුà¶à·Šà¶à¶šà·Š නොමà·à¶à·’ බවය. එය හුදෙක් විහිළුවක් බවය. ඇදුරන්ගේ මෙම වෘà¶à·Šà¶à·“මය ක්â€à¶»à·’ය෠මà·à¶»à·Šà¶œà¶º මෙලෙස පහසුවෙන් බà·à·„à·à¶» කළ à·„à·à¶šà·Šà¶šà¶šà·Šà¶¯?
විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ඇදුරන් ද අප සමà·à¶¢à¶ºà·š ම උප කුලකයකි. එසේම අප සමà·à¶¢à¶ºà·š අනිකුà¶à·Š වෘà¶à·Šà¶à·’න් à·„à·’ අඩුපà·à¶©à·”, වංච෠à¶à·€à¶à·Š වෘà¶à·Šà¶à·’යක නà·à¶à·à¶ºà·’ පà·à·€à·ƒà·“ම ද විහිළුවකි. එමෙන්ම සමà·à¶¢à¶ºà·š කෙà¶à·™à¶»à¶¸à·Š අඩු පà·à¶©à·”, දූෂණ වංච෠à¶à·’බුණ ද à¶à¶¸ වෘà¶à·Šà¶à·’ය කà·à¶´ වීමෙන් à·„à· à·ƒà¶à·Šâ€à¶º ගරුකව ඉටු කරන පුරවà·à·ƒà·’යන් අප සමà·à¶¢à¶º à¶à·”à·… අදද දà·à¶šà·’ය à·„à·à¶š. මෙම හොඳ නරක ස්වභà·à·€à¶ºà¶±à·Š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ආචà·à¶»à·Šà¶º වරුන්ගේ වෘà¶à·Šà¶à·’යට ද පොදු වු කà·à¶»à¶«à¶ºà·à¶º.
බොහ෠විට ඔවුන් ලබන à·€à·à¶§à·”පට සරිලන සේවයක් නොකරන බවට ද අවලà·à¶¯ නà·à¶Ÿà·š. නිදහස් වෙළඳ කලà·à¶´à¶ºà·š සේවය කරන සේවක සේවිකà·à·€à¶±à·Š බොහොමයකට එක à·€à·à¶© මුරයක් à¶à·”à·… නිම කළ යුà¶à·” කිසියම් à·€à·à¶© ප්â€à¶»à¶¸à·à¶«à¶ºà¶šà·Š ඇà¶. මෙය “ටà·à¶œà¶§à·Š එක †ලෙස ඔවුන් අà¶à¶» ප්â€à¶»à¶ ලිà¶à¶º. විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ඇදුරකු ගේ සේවයේ ප්â€à¶»à¶¸à·à¶«à·à¶à·Šà¶¸à¶š බව ගණනය කිරීමට එලෙස “ටà·à¶œà¶§à·Š †පà·à¶±à·€à·’ය à·„à·à¶šà·’ද? එලෙසම ඇදුරන්ගේ සේවයේ ගුණà·à¶à·Šà¶¸à¶š බව සොය෠බà·à¶½à·“මට “කොලිටි කොන්ට්â€à¶»à·à¶½à·ƒà·Šà¶½à· †පà¶à·Š කළ à·„à·à¶šà·’ද? මෙම වෘà¶à·Šà¶à·’යෙහි පවà¶à·’න මෙම සුවිà·à·šà·‚à·’ බව සමà·à¶¢à¶º හඳුන෠ගචයුà¶à·” අà¶à¶», ඔවුන්ගේ සේවයේ උපරීම ඵල අප සමà·à¶¢à¶ºà¶§ ලබ෠දීමට පà·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Š ක්â€à¶»à·’ය෠කළ යුà¶à·”ය..
මෙම වෘà¶à·Šà¶à·’යට පසු ආකර්ෂණීය බවක් අප ලබ෠දී à¶à·’බේද? මෙහිදි ඔවුන් නඟන ප්â€à¶»à¶°à·à¶± à¶à¶»à·Šà¶šà¶ºà¶šà·Š මà¶à¶šà¶ºà¶§ නඟනු කà·à¶¸à·à¶à·Šà¶à·™à¶¸à·’. අපේ ජනà·à¶°à·’පà¶à·’à¶à·”ම෠නවක මන්à¶à·Šâ€à¶»à·’වරයකු ලෙස 1970 දි පà·à¶»à·Šà¶½à·’මේන්à¶à·”වට යද්දි ඔහුගේ මà·à·ƒà·’ක à·€à·à¶§à·”ප රු.600.00 කි. එකළ නවක උපà·à¶°à·’ධරයෙකු මහ බà·à¶‚කුවේ පà¶à·Šà·€à·“මක් ලදහොà¶à·Š ඔහු හ෠ඇයගේ මà·à·ƒà·’ක à·€à·à¶§à·”ප ද රු. 600.00 කි. නමුà¶à·Š එකළ උපà·à¶°à·’ය හොඳින් සමà¶à·Šà·€ විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà·š ආචà·à¶»à·Šà¶ºà¶º මඩුල්ලට ඇà¶à·”ල් වන නවකයෙකු ගේ මà·à·ƒà·’ක à·€à·à¶§à·”ප රු. 700.00 කි. අද නවක මන්à¶à·Šâ€à¶»à·“වරයෙකු ගේ à·€à·à¶§à·”ප ගණනය කළ à·„à·à¶šà·’ද? එහි සීමà·à·€à¶šà·Š à¶à·’බේද? දුරකථන හ෠වෙනà¶à·Š පහසුකම් වලට සීමà·à·€à¶±à·Š à¶à·’බේද? අද මහ බà·à¶‚කුවට අනුයුක්චවන නවක උපà·à¶°à·’ධරයෙකුගේ මà·à·ƒà·’ක à·€à·à¶§à·”ප රු.60,000.00 ඉක්මවන බව පà·à·€à·ƒà·š. නමුà¶à·Š අද විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ අධ්â€à¶ºà¶ºà¶± කà·à¶»à·Šà¶º මණ්ඩලයට ප්â€à¶»à¶®à¶¸ පෙළ à·ƒà·à¶¸à·à¶»à·Šà¶®à¶ºà¶šà·Š ඇà¶à·’à·€ අළුà¶à·’න් ඇà¶à·”ල් වන නවක උපà·à¶°à·’ධරයෙකුගේ මà·à·ƒà·’ක à·€à·à¶§à·”ප රු.30,000.00 ටà¶à·Š අඩුය. එසේ නම් à·„à·à¶à·Šà¶à·‘à·€ දà·à¶šà¶ºà·š සිට මේ දක්ව෠මෙම වෘà¶à·Šà¶à·’යට දී ඇà¶à·Šà¶à·š කිනම් à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Š කමක්ද? කිනම් ආකර්à·à¶«à·“ය බවක්ද? à·ƒà·à¶¶à·à·€à·’න්ම සිදු වී ඇà¶à·Šà¶à·š à·„à·à¶±à·Šà¶¯ අචඇà¶à·’ අය à¶à¶¸à·à¶§ ම à·„à·à¶šà·’ à¶à¶»à¶¸à·Š ඛෙද෠ගà·à¶±à·“මක් නොවේද?
ඔවුන්ගේ à·€à·à¶§à·”ප් à¶à¶½à¶ºà¶±à·Š මෙලෙස අඩු à¶à¶à·Šà·€à¶ºà¶š à¶à·’බීමට à¶à·€à¶à·Š à·„à·šà¶à·”වක් නම්, ඔවුන්ගේ වෘà¶à·Šà¶à·“ය සමිà¶à·’ ක්â€à¶»à·’ය෠මà·à¶»à·Šà¶œ එà¶à¶»à¶¸à·Šà¶¸ ප්â€à¶»à¶¶à¶½ නොවීම ය. සමහර රà·à¶šà·’ය෠වලින් ඇà¶à·’ කරන වෘà¶à·Šà¶à·“ය සමිà¶à·’ ක්â€à¶»à·’ය෠මà·à¶»à·Šà¶œ සමà·à¶¢à¶ºà¶§ ඇà¶à·’ කරන බලපෑම ක්ෂණිකය. එවà·à¶±à·Šà¶±à¶±à·Š ගේ ඉල්ලීම් වලට ප්â€à¶»à¶à·’චà·à¶» දà·à¶šà·Šà·€à·“මේ දී පà·à¶½à¶šà¶ºà· ද ඉක්මන්ය. ක්ෂණිකව බලපෑමක් ඇà¶à·’ නොවුව ද දිගු කà·à¶½à·“න බලපෑම් ඇà¶à·’ කරන මෙවà·à¶±à·Š වෘà¶à·Šà¶à·“ය සමිà¶à·’ ගෙනෙන්න෠වු ඉල්ලීම් වලට අප පà·à¶½à¶šà¶ºà· එදà¶à·Š අදà¶à·Š එක සේ සංවේදි නොවෙà¶à·’.
මේ à¶à¶à·Šà·€à¶º නිස෠නවක උපà·à¶°à·’ධà·à¶»à·’න් විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ අධ්â€à¶ºà¶ºà¶± කà·à¶»à·Šà¶º මණ්ඩලයට ආකර්à·à¶«à¶º කර ගà·à¶±à·“මට නොහà·à¶šà·’ වී ඇà¶. එබà·à·€à·’න් දෙස් විදෙස් à·„à·’ ඉහළ à·€à·à¶§à·”ප් à¶à¶½à¶ºà¶±à·Š ඇà¶à·’ රà·à¶šà·’ය෠වලට ඔවුහු නà·à¶¹à·”රු වීම පුදුමයට කරුණක් නොවේ. මෙම à¶à¶à·Šà·€à¶º නවක උපà·à¶°à·’ධà·à¶»à·’න්ට පමණක් නොව පරිණචමහà·à¶ à·à¶»à·Šà¶ºà·€à¶»à·”න්ට ද පොදු වු කà·à¶»à¶«à¶ºà¶šà·’. බොහ෠විට ඔවුන්ගේ à·à·’à·‚à·Šâ€à¶º à·à·’à·‚à·Šâ€à¶ºà·à·€à¶±à·Š ඔවුන්ට වඩ෠ඉහළ à·€à·à¶§à·”ප් ලබà¶à·’. à¶à·€à¶à·Š විටෙක ඔවුහු විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ අධ්â€à¶ºà¶ºà¶± කටයුà¶à·” හ෠පර්යේෂණ කටයුà¶à·” වලින් බà·à·„à·à¶» වී වෙනà¶à·Š පහසු ආදà·à¶ºà¶¸à·Š මà·à¶»à·Šà¶œ වෙචයොමු වෙà¶à·’. (උදà·: උසස් පෙළ සිසුන් ට ටියුෂන් දීම.)
මෙම සියළු කà·à¶»à¶«à· වලින් සිදු වී ඇà¶à·Šà¶à·š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ වල ගුණà·à¶à·Šà¶¸à¶š බව පිරිහිම හ෠ඒව෠පවà¶à·Šà·€à· ය෠නොහà·à¶šà·’ à¶à¶à·Šà·€à¶ºà¶šà¶§ පà¶à·Šà·€à·“මයි.
සමහර විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ඇදුරන් ද මෙම වෘà¶à·Šà¶à·“ය සමිà¶à·’ ක්â€à¶»à·’ය෠මà·à¶»à·Šà¶œà¶º අසà·à¶°à·à¶»à¶« බව පවසà¶à·’. මෑà¶à¶šà¶¯à·’ එක් මහà·à¶ à·à¶»à·Šà¶ºà·€à¶»à¶ºà·™à¶šà·” පà·à·€à·ƒà·”යේ à¶à¶¸à·à¶œà·š දරුවන් à¶à¶¸à·à¶§ වඩ෠වà·à¶§à·”ප් ලබන බවය. දà·à¶±à¶§ à¶à¶¸à·à¶œà·š දියණිය විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ සිසුවියක් බවà¶à·Š, බොහ෠විට à¶à¶¸à·à¶§ වඩ෠ඉහළ à·€à·à¶§à·”පක් සහිචරà·à¶šà·’යà·à·€à¶š නිරචවීමට ඇයට à·„à·à¶šà·’ බවà¶à·Š ය. එම මහචà·à¶»à·Šà¶ºà·€à¶»à¶ºà·à¶œà·š අදහස නම් විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ආචà·à¶»à·Šà¶ºà·€à¶»à¶ºà·™à¶šà·” ගේ සේවය ගරු කටයුà¶à·” රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š නිස෠ඉහළ à·€à·à¶§à·”ප් අපේක්ෂ෠නොකළ යුà¶à·” බවය.
එය à·ƒà¶à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶šà·’. විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ආචà·à¶»à·Šà¶ºà·€à¶»à¶ºà·™à¶šà·” ගේ මෙහෙවර ගරු කටයුà¶à·” දෙයකි. ඔවුන් මේ සියල්ල කරන්නේ ජà·à¶à·’යට ඇà¶à·’ කà·à¶´à·€à·“ම නිස෠විය à·„à·à¶šà·’ය. නමුà¶à·Š ඒ දේ මචපමණක් රද෠පවà¶à·’මින් මෙරට උසස් අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º නඟ෠සිටුවිය à·„à·à¶šà·’ද?
මෙම ගරු කටයුà¶à·” සේවයට දිය යුà¶à·” ගරුà¶à·Šà·€à¶º කෙසේ වෙà¶à¶à·Š අද විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ආචà·à¶»à·Šà¶ºà·€à¶»à·”න්ව “නිකමුන් †බිහිකරන්න෠වු පිරිසක් ලෙස හංවඩු ගස෠ඇà¶. ඔවුන්ට දිය යුà¶à·” ගරුà¶à·Šà·€à¶º ගà·à¶± à·„à·à¶Ÿà·“මක් අප පà·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Šà¶§ නà·à¶. මහà·à¶ à·à¶»à·Šà¶º සරà¶à·Šà¶ න්ද්â€à¶» ට කà·à¶«à·” පල්ලෙ දම෠පහර දුන්නේ ඒ නිසà·à¶º. වසර ගණනà·à·€à¶šà·Š ගෙවුනද, පà·à¶½à¶š පක්ෂය වෙනස් වූව ද මෙම à¶à¶à·Šà·€à¶º වෙනසකට භà·à¶¢à¶±à¶º වී ඇà¶à·’ වගක් පෙනෙන්නට නà·à¶.
විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ආචà·à¶»à·Šà¶ºà·€à¶»à·”න්ගේ සටන විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà¶§ පමණක් සීම෠වී නොමà·à¶. ඔවුන් දේà·à·“ය දළ ජà·à¶à·’ක නිෂ්පà·à¶¯à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š 6% ක් අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà¶§ වෙන් කරන මෙන් ද ඉල්ල෠සිටිà¶à·’. දින දින à·€à·à·ƒà·“ යන පà·à·ƒà·à¶½à·Š ගණන නිරීක්ෂණය කළ විට එම ඉල්ලීමේ වලංගුà¶à·à·€à¶º හඳුන෠ගà·à¶±à·“ම එà¶à¶»à¶¸à·Š අපහසු නොවේ. විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ වලට සිසුන් බඳව෠ගන්නේ දිස්à¶à·Šâ€à¶»à·’ක්ක පදනම à·ƒà·à·…කිල්ලට ගෙනය. ඊට à·„à·šà¶à·”à·€ දිස්à¶à·Šâ€à¶»à·’ක්ක පදනමින් අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± පහසුකම් වල පවà¶à·’න විෂමà¶à·à·€à¶ºà¶ºà·’. මෙම ක්â€à¶»à¶¸à¶º දියà¶à·Š කළේ මීට වසර ගණනà·à·€à¶šà¶§ පෙරය. නමුà¶à·Š මේ විෂමà¶à·à·€à¶º ඉවà¶à·Š කර, සෑම දිස්à¶à·Šâ€à¶»à·’ක්කයකටම සම අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± පහසුකම් ලබ෠දීමට මෙà¶à·™à¶šà·Š කිසිදු රජයක් ඵලදà·à¶ºà·’ පියවරක් ගෙන නොමà·à¶. දළ ජà·à¶à·’ක නිෂ්පà·à¶¯à·’à¶à¶ºà·™à¶±à·Š අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà¶§ වෙන් කරන සොච්චමක මුදලින් මෙම කà·à¶»à·Šà¶ºà¶º විධිමà¶à·Šà·€ කළ නොහà·à¶šà·’ය.
අද මෙරට විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ වල වෛද්â€à¶º පිඨයන් à·„à·’ භූටà·à¶± වෛද්â€à¶º සිසු සිසුවියන් ඉගෙන ගන්න෠බව අපි දà·à¶š ඇà¶à·Šà¶à·™à¶¸à·”. නමුà¶à·Š භූටà·à¶±à¶ºà·š දළ දේà·à·“ය නිෂ්පà·à¶¯à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º සඳහ෠වෙන් කරන ප්â€à¶»à¶à·’à·à¶à¶º à·à·Šâ€à¶»à·’ ලංකà·à·€à¶§ වඩ෠වà·à¶©à·’ බව පà·à·€à·ƒà·š. කරුණු කà·à¶»à¶«à· එලෙස නම්, à·à·Šâ€à¶»à·’ ලà·à¶‚කික සිසු සිසුවියන්ට වෛද්â€à¶º විද්â€à¶ºà·à·€ à·„à·à¶¯à·‘රීමට භූටà·à¶±à¶º බල෠යෑමට සිදු වන දිනය à·€à·à¶©à·’ ඈà¶à¶š නොවනු ඇà¶.
මේ කරුණු සළක෠බà·à¶½à·“මේ දී විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ඇදුරන්ගේ මෙම වෘà¶à·Šà¶à·“ය සමිà¶à·’ ක්â€à¶»à·’ය෠මà·à¶»à·Šà¶œà¶º හුදෙක් ඔවුන්ගේ පඩිපචවà·à¶©à·’ කර ගන්නà·à·€à¶§ වඩ෠වà·à¶©à·’ යමකි. ඔවුන් ගේ ඉල්ලීම් “පොඩි එකà·à¶œà·šâ€ ලියුමට වඩ෠බරපà¶à¶½à¶º. මෙය විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ඇදුරන්, ජà·à¶à·’යේ අනà·à¶œà¶ අභිවෘද්ධිය à·ƒà·à·…කිල්ලට ගනිමින් ගෙන යන්න෠වු සටනකී. ඔවුහු à¶à¶¸ සටන ජය ගචයුà¶à·Šà¶à·š එනිසà·à¶º.
කà·à¶½à·’චදිසà·à¶±à·à¶ºà¶š.
Entry Filed under: Articles
Leave a Comment
Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed